Kanoniczny adres URL: Co to jest i dlaczego musisz się tym przejmować

SEO

Jeśli spędziłeś trochę czasu w Internecie, prawdopodobnie widziałeś już adres URL. Krótkie ciągi znaków alfanumerycznych, które pojawiają się po http:// lub https:// w adresie internetowym, są znane jako adresy URL – lub, bardziej szczegółowo, URI (Uniform Resource Identifier). Ten artykuł wyjaśni, czym jest kanoniczny adres URL i dlaczego ma on znaczenie dla wyszukiwarek i użytkowników.

Co to jest kanoniczny adres URL?

Kanoniczny adres URL to preferowana wersja zawartości strony internetowej lub preferowany adres URL dla fragmentu zawartości. Jest to szczególnie ważne, gdy masz zduplikowane lub podobne treści na wielu stronach. SEO nazywa to „kanonizacją URL” lub „kanonicznością URL”. Kanoniczny adres URL jest preferowaną wersją zawartości strony internetowej – czyli adresem, który chcesz, aby wyszukiwarki oceniały. Adres URL będzie zwykle tym, który jest „najlepszą” lub „najwyższej jakości” wersją treści. Więcej o adresie kanonicznym, przeczytasz na https://sempai.pl/blog/canonical-co-to-jest-adres-kanoniczny/.

Dlaczego musisz dbać o kanoniczne adresy URL?

Jeśli masz zduplikowane lub podobne strony w swojej witrynie, Twój ruch w wyszukiwarkach może być negatywnie dotknięty. Dzięki kanonicznym adresom URL możesz uniknąć problemów z duplikatami treści i poprawić swoje pozycje w wyszukiwarkach. Kanoniczny adres URL to nowy sposób zarządzania zduplikowaną treścią na Twojej stronie poprzez wysłanie do wyszukiwarek sygnału, aby wybrały jedną stronę zamiast drugiej. Używasz tego sygnału poprzez określenie, która strona jest stroną kanoniczną. Jeśli masz zduplikowane lub podobne strony w swojej witrynie, może to mieć negatywny wpływ na ruch w wyszukiwarkach. Dzięki kanonicznym adresom URL możesz uniknąć problemów z duplikatami treści i poprawić swoje pozycje w wyszukiwarkach. Kanoniczny adres URL to nowy sposób zarządzania zduplikowaną treścią na Twojej stronie poprzez wysłanie do wyszukiwarek sygnału, aby wybrały jedną stronę zamiast drugiej. Używasz tego sygnału poprzez określenie, która strona jest stroną kanoniczną.