Jak działa Google Ads?

Google AdWords to popularny serwis do umieszczania reklam w internecie. Pojawiają się one w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik o nie pyta oraz na stronach serwisów należących do sieci mediów kontekstowych Jak działa agencja Google Ads? System opiera się na dużych ilościach danych, które Google od lat zbiera o swoich użytkownikach. O ile nie wyłączysz śledzenia swojej aktywności online, sztuczna inteligencja zna Twoją płeć, wiek, lokalizację, poziom wykształcenia, preferencje i hobby. W szczególności informacje te mogą być wykorzystywane do targetowania i remarketingu. Należy zauważyć, że nawet jeśli użytkownik wyłączył personalizację na swoim koncie, nadal będzie widział reklamy na stronach internetowych. Dla takich osób system wybiera reklamy związane z konkretnym zapytaniem do wyszukiwarki lub lokalizacją. Jednak poprzednia historia zapytań i osobiste zainteresowania nie są brane pod uwagę. Reklamodawcy mają do dyspozycji kilka opcji umieszczania reklam. Kampanie Google Ads — zalety System ten jest bardzo poszukiwanym narzędziem marketingu internetowego. Dużą rolę odgrywa w tym popularność samej wyszukiwarki. Ale jest też szereg zalet Google Ads konkretnie, za które jest cenione przez ekspertów: skierowana do ciepłej grupy odbiorców; lokalizacja; łatwość ustawiania reklam; umiejętność analizy skuteczności. Targetowanie ciepłej publiczności oznacza, że jeśli wybierzesz odpowiednie słowa wyszukiwania dla swojej reklamy, będzie ona widziana przez osoby, które są gotowe do zakupu. W ustawieniach możesz określić lokalizację — położenie geograficzne użytkowników, którym mają być wyświetlane Twoje reklamy (od kraju, miasta, dzielnicy do określonego promienia wokół biura firmy lub sklepu). Za pomocą serwisu możesz zbierać wiele danych statystycznych, nawet bez podłączania Google Analytics (ale z nim Twoja analityka będzie pełniejsza). Dla wstępnej oceny skuteczności kampanii wystarczy wiedzieć, ile osób zobaczyło reklamę, podjęło celowe działanie itp. Wszystko to jest dostępne w Google Adwords — osobiste konto pomoże Ci śledzić wskaźniki i w razie potrzeby wprowadzać szybkie poprawki do reklamy w wyszukiwarkach.

Google AdWords to popularny serwis do umieszczania reklam w internecie. Pojawiają się one w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik o nie pyta oraz na stronach serwisów należących do sieci mediów kontekstowych

Jak działa agencja Google Ads?

System opiera się na dużych ilościach danych, które Google od lat zbiera o swoich użytkownikach. O ile nie wyłączysz śledzenia swojej aktywności online, sztuczna inteligencja zna Twoją płeć, wiek, lokalizację, poziom wykształcenia, preferencje i hobby. W szczególności informacje te mogą być wykorzystywane do targetowania i remarketingu.

Należy zauważyć, że nawet jeśli użytkownik wyłączył personalizację na swoim koncie, nadal będzie widział reklamy na stronach internetowych. Dla takich osób system wybiera reklamy związane z konkretnym zapytaniem do wyszukiwarki lub lokalizacją. Jednak poprzednia historia zapytań i osobiste zainteresowania nie są brane pod uwagę.

Reklamodawcy mają do dyspozycji kilka opcji umieszczania reklam.

Kampanie Google Ads — zalety

System ten jest bardzo poszukiwanym narzędziem marketingu internetowego. Dużą rolę odgrywa w tym popularność samej wyszukiwarki. Ale jest też szereg zalet Google Ads konkretnie, za które jest cenione przez ekspertów:

  • skierowana do ciepłej grupy odbiorców;
  • lokalizacja;
  • łatwość ustawiania reklam;
  • umiejętność analizy skuteczności.

Targetowanie ciepłej publiczności oznacza, że jeśli wybierzesz odpowiednie słowa wyszukiwania dla swojej reklamy, będzie ona widziana przez osoby, które są gotowe do zakupu. W ustawieniach możesz określić lokalizację — położenie geograficzne użytkowników, którym mają być wyświetlane Twoje kampanie google ads (od kraju, miasta, dzielnicy do określonego promienia wokół biura firmy lub sklepu).

Za pomocą serwisu możesz zbierać wiele danych statystycznych, nawet bez podłączania Google Analytics (ale z nim Twoja analityka będzie pełniejsza). Dla wstępnej oceny skuteczności kampanii wystarczy wiedzieć, ile osób zobaczyło reklamę, podjęło celowe działanie itp. Wszystko to jest dostępne w Google Adwords — osobiste konto pomoże Ci śledzić wskaźniki i w razie potrzeby wprowadzać szybkie poprawki do reklamy w wyszukiwarkach.