Czym są meta tagi i co warto o nich wiedzieć?

meta tagi

Gdy chcemy zapewnić swojej stronie możliwie najwyższą pozycję w wynikach wyszukania, należy podjąć działania, które mają na celu zwiększenie atrakcyjności witryny zarówno dla robotów Google, jak i użytkowników. Wśród tych działań możemy wymienić optymalizację kodu HTML danej witryny. To właśnie w nim powinny pojawić się meta tagi. Dlaczego są one tak ważne? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poniżej.

Meta tagi — co to jest?

Meta tagi nazywane są też znacznikami meta. To inaczej informacje o tym, co zawierają stron internetowych. Są one umieszczane na początku kodu HTML lub XHTML witryny. Część z nich jest widoczna dla użytkownika. Przykłady takich znaczników to tytuł, czyli title, a także opis strony – meta drescription, które widoczne są w wynikach wyszukiwania. Pozostałe informacje dedykowane są tylko robotom Google.

Zauważmy też, że meta tagi są niezwykle istotne dla pozycjonowania. Gdy odpowiednio je skonstruujemy, mogą przyczynić się do zwiększenia ruchu w witrynie, wspomagając tym samym marketing. Więcej dowiesz się na https://sempai.pl/blog/co-to-sa-meta-tagi/.

Title — tytuł strony widoczny w wynikach wyszukiwania


Meta title to tytuł strony, Stanowi jeden z istotniejszych meta tagów. Jest on nazwą witryny, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google. To właśnie na nią w pierwszej kolejności patrzy przeciętny użytkownik, dlatego powinniśmy zadbać, aby treść była interesująca i wskazywała na zawartość strony. Meta title musi być też unikatowy dla wszystkich podstron, dlatego powinniśmy stworzyć osobną nazwę dla każdej kategorii oraz produktu. W tytule polecamy zawrzeć odpowiednie słowa kluczowe, ale nie zapominajmy o naturalności tekstu.

Meta title należy stworzyć w taki sposób, aby był:

  • unikatowy
  • zwięzły,
  • zrozumiały dla użytkownika.

Wielu właścicieli witryn decyduje się też na dodanie do nazwy swojej marki. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik odwiedzający witrynę, od razu wiedzą, na jakiej stronie się znajdują. Niektórzy stawiają także na dodanie do tytułu emoji, co przyciąga uwagę i uatrakcyjnia treść. Tworząc ten meta tag, nie zapominajmy, że tytuł powinien mieć określoną długość, ponieważ inaczej zostanie skrócony automatycznie.