Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak te reklamy, broszury i strony internetowe są napisane, będziesz szczęśliwy wiedząc, że możesz dostać wynagrodzenie za to. Copywriting to proces tworzenia materiałów marketingowych i treści dla firmy lub marki – zazwyczaj w formie reklamy lub strony internetowej. Tworzenie tych dokumentów wymaga unikalnego zestawu umiejętności, a do copywritingu wymagane są inne umiejętności niż do innych rodzajów pisania. Ale co robi copywriter, dokładnie? Co trzeba zrobić, aby być świetnym copywriterem?
Copywriting – co to jest?
Copywriting to proces tworzenia treści dla firmy lub marki. Różni się od innych rodzajów pisania, ponieważ jego celem nie jest bycie kreatywnym lub prowokującym do myślenia, ale bycie przekonującym. Copywriting obejmuje takie rzeczy jak zawartość strony internetowej, opisy produktów i zabezpieczenia sprzedaży, broszury, ulotki i plakaty. W skrócie copywriter pisze słowa, które przekonają klientów do zakupu określonego produktu lub usługi. Jako takie, jest to praca, która wymaga dużej koncentracji na czytelniku i co chcesz, aby zrobić, jak również solidną wiedzę o swoim produkcie lub usłudze. To praca, która wymaga dużej dbałości o szczegóły i naturalnej umiejętności rozpoznawania tego, co przekonuje ludzi.
Na czym polega praca copywritera?
Najważniejszą rzeczą, jaką należy wiedzieć o pracy copywritera jest to, że może być bardzo zorientowana na szczegóły. Nie piszesz po prostu jednej reklamy, strony internetowej czy broszury – piszesz jeden dokument za drugim, a każdy z nich jest inny. Im bardziej specjalizujesz się w jednym rodzaju pisania, tym bardziej prawdopodobne jest, że staniesz się w nim dobry. Copywriterzy zazwyczaj pracują z kilkoma różnymi rodzajami treści.
Copywritng – jak zacząć?
Podobnie jak w przypadku większości karier, najlepszym sposobem, aby stać się udanym copywriterem jest zdobycie praktycznego doświadczenia w tej dziedzinie. Konkursy, warsztaty i staże mogą dać ci praktyczne doświadczenie, którego potrzebujesz, aby włamać się do tej dziedziny. Studia w marketingu, komunikacji lub pokrewnej dziedzinie pomoże Ci dostać się do drzwi, ale nie jest to wymagane do pracy na poziomie podstawowym. Kiedy już zdobędziesz doświadczenie w tej dziedzinie, możesz zacząć budować swoje portfolio. Portfolio opublikowanych prac jest niezbędne do uzyskania poważniejszej, lepiej płatnej pracy. Aby stworzyć dobre portfolio, musisz zdobyć rzeczywiste prace od prawdziwych klientów.