Stworzenie firmowego bloga może być świetnym sposobem na to, by pracownicy mówili o Twojej firmie, by przyciągnąć ruch na Twoją stronę internetową i pomóc potencjalnym kandydatom do pracy zobaczyć, jak wygląda praca w Twojej firmie. Jednak wiele blogów firmowych kończy się niepowodzeniem, ponieważ nie są postrzegane jako przydatne źródło informacji lub po prostu nie spełniają potrzeb osób, które je czytają. Blog o dobrych intencjach może w mgnieniu oka stać się nieczytanym szambem niezręcznych wpisów, nieistotnych tematów i nudnych tekstów. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz prowadzić firmowego bloga, czy chcesz go ulepszyć, te wskazówki pomogą Ci stworzyć udany blog.
Zdecyduj o celu swojego bloga
Blog firmowy to świetny sposób, aby zainteresować ludzi tym, co robi Twoja firma i przyciągnąć bardziej wykwalifikowanych kandydatów na wolne stanowiska. Wiele firm wykorzystuje blogi również jako sposób na dostarczanie informacji o branży i przywództwa myślowego, a także jako miejsce do zamieszczania ofert pracy. Zanim zaczniesz myśleć o tym, jak zaprojektować i sformatować swój blog, musisz zdecydować, dlaczego go tworzysz i co chcesz, aby osiągnął dla Twojej firmy. Dopiero po ustaleniu celu bloga możesz przejść do kolejnych wskazówek.
Wybierz odpowiednią platformę dla swojego bloga
Decydując się na wybór platformy do prowadzenia bloga firmowego, weź pod uwagę cele firmy, umiejętności pracowników oraz rodzaje blogów, które odniosły sukces w Twojej branży. Istnieje wiele dostępnych platform blogowych, w tym WordPress, Blogger i Squarespace, by wymienić tylko kilka. Po wybraniu platformy blogowej, z której chcesz skorzystać, możesz skonsultować się z osobą odpowiedzialną za marketing lub IT w Twojej firmie, aby uzyskać pomoc w jej konfiguracji i prawidłowej publikacji. Platforma, którą wybierzesz dla swojego bloga, określi jego wygląd, funkcjonalność i łatwość użycia, więc upewnij się, że wybierasz odpowiednią dla swojej firmy, a Twoi pracownicy będą tak samo komfortowo korzystać z niej, jak z innych technologii codziennego użytku.
Bloguj konsekwentnie i na czas
Może się to wydawać oczywistym punktem, ale wiele firm nie prowadzi bloga konsekwentnie i na czas. Jeśli chcesz zbudować zaangażowaną i lojalną publiczność, musisz publikować regularnie i umieszczać swoje wpisy na blogu na czas. Ważne jest również, aby pozostać konsekwentnym w rodzaju publikowanych postów. Jeśli zdecydujesz się na publikację nowych postów w określonym dniu tygodnia lub miesiąca, upewnij się, że trzymasz się tego harmonogramu tak ściśle, jak to możliwe. Jeśli publikujesz posty rzadziej niż raz w miesiącu, prawdopodobnie nie uzyskujesz najlepszego zwrotu z inwestycji. Jeśli publikujesz posty częściej niż raz w tygodniu, możesz przytłoczyć swoich odbiorców i wyłączyć ich, zanim jeszcze będą mieli szansę w pełni zaangażować się w twoje treści. Warto pamiętać, że blogowanie tego samego dnia każdego miesiąca może pomóc w stworzeniu regularnego rytmu blogowania, który angażuje odbiorców.