Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych podnosi wartość sklepu i zapewnia mu przewagę nad konkurencją. Jest to sztuka wyróżniania się, czy to poprzez wysokiej jakości produkty, wyjątkową obsługę, niskie ceny, czy też dbałość o środowisko naturalne. Kluczem do pozycjonowania jest przekazanie tego komunikatu docelowej grupie odbiorców, która będzie odpowiedzialna za określenie wizerunku sklepu. Oto kilka wskazówek dotyczących skutecznego pozycjonowania.
Pozycjonowanie na długi ogon
Sklepy internetowe, które generują znaczącą sprzedaż z wyszukiwań long tail to te, które wykorzystują frazy, których potencjalni klienci używają do wyszukiwania konkretnych produktów. Podczas gdy tradycyjne seo ecommerce skupia się na przechwytywaniu dużych wolumenów ruchu wyszukiwania, optymalizacja typu long tail celuje w bardziej konkretne podstrony, które zawierają produkty i kategorie produktów. Ważne jest, aby stworzyć unikalne meta tagi dla każdej z tych stron, aby zapewnić, że są one prawidłowo zoptymalizowane. Również zduplikowane meta tagi są niepożądane z punktu widzenia SEO, dlatego istotne jest odpowiednie ich dobranie.
Unikalna treść
Tworzenie unikalnych treści dla sklepów internetowych jest kluczowe, aby zostać znalezionym przez Google. Niestety bądź stety oznacza to, że obecnie każdy przedsiębiorca dla celów seo ecommerce musi choć trochę stać się content creatorem. Nie jest łatwo wyróżnić się w morzu podobnych stron, ale przy odrobinie wysiłku możesz uplasować się wysoko w Google. Kluczem do sukcesu jest to, aby Twoje treści były związane z Twoimi produktami. Możesz promować produkty bezpośrednio, lub pośrednio. Można też korzystać z wpisów gościnnych, kiedy pomiędzy dwoma przedsiębiorcami występuje wymienienie się linkami do stron, co oczywiście pomoże w pozycjonowaniu.
Pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest prostym zadaniem. Istnieją jednak sposoby na podwyższenie swojej pozycji w wyszukiwarce Google. W tym artykule wymieniono niektóre z nich. Zastosowanie tych sposobów na pewno pomoże Ci w seo ecommerce!