CTA, czyli jak zachęcić do działania?

CTA

CTA , czyli Call To Action w tłumaczeniu dosłownym oznacza wezwanie do działania. W praktyce jest to zabieg, mający na celu nakłonić potencjalnego klienta do podjęcia interakcji z firmą. Wykorzystuje on specyficzne słowa, zwroty lub komunikaty nawołujące do sprzedaży oferowanych produktów. Jak działa CTA i czy faktycznie jest skuteczne?

Jaką rolę pełni CTA?

CTA ma najczęściej formę przycisku i ma za zadanie wywołać u odbiorcy określoną reakcję, z tego też względu stosuje się zwroty skierowane bezpośrednio do konsumentów w trybie rozkazującym:
* Sprawdź ofertę,
* Zobacz tutaj,
* Zadzwoń teraz.
Takie zabiegi oddziałują na klienta i sprawiają, że podświadomie ma on ochotę wykonać polecenie. W celu wzmocnienia tego bodźca dostarcza się również niepodważalnych argumentów, dlaczego warto podjąć decyzję o zakupie, np. trzy produkty w cenie dwóch, zamów w ciągu godziny, a drugi taki sam produkt otrzymasz gratis. Warto pamiętać o wyróżnieniu CTA na stronie, by jak najszybciej zwróciło uwagę konsumenta. Powinno odróżniać się kolorystycznie lub rozmiarem od reszty witryny, ale z zachowaniem umiaru i dobrego smaku.

Skuteczne CTA

Stworzenie skutecznego Call To Action wymaga wiele pracy i różnych zabiegów.

1) Meta description – krótki opis strony internetowej, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania, powinien mieć charakter zachęcający do przejścia właśnie do tej konkretnej witryny. Ma to decydujący wpływ na poprawę współczynnika klikalności (CTR).
2) Reklamy internetowe – mogą przybierać różne formy, od tradycyjnej graficznej, przez tekstową, aż po audio i wideo.
3) Strony internetowe – zachęcające nagłówki, przyciski, linki, banery, np. Umów się na wizytę u naszych specjalistów, Czytaj dalej, Pobierz plik.
4) Mailing – oferty spersonalizowane, często zachęcające do skorzystania z rabatu czy specjalnej promocji.

CTA ma olbrzymie znaczenie, a mimo to wiele osób nie wykorzystuje jego możliwości. Wśród zalet wymienia się niski nakład finansowy, co daje możliwość obniżenia kosztów związanych z promocją marki, ponadto rewelacyjnie sprawdza się w roli reklamy i zwiększa potencjał sprzedażowy produktu. Umiejętne wykorzystanie potencjału CTA daje firmie szansę na rozwój.