Tworzenie treści jest trudne, ale tworzenie planu treści jest jeszcze trudniejsze. O wiele łatwiej jest podekscytować się pomysłem pisania postów na blogu, niż faktycznie usiąść i to zrobić. Dobra wiadomość jest taka, że istnieje kilka prostych kroków, które możesz podjąć, aby uczynić ten proces o wiele mniej stresującym i o wiele bardziej produktywnym. Planowanie treści jest przydatne nie tylko dla blogerów, którzy pracują nad usługami lub produktami z punktu widzenia biznesu – jest to również świetny sposób, aby pomóc Twojej firmie skupić się na tym, co najważniejsze i odciąć się od niepotrzebnych prac lub pomysłów. Strategia treści nie musi być straszna! Oto pięć sposobów, dzięki którym możesz stworzyć solidny content plan na blogu w krótkim czasie.
Ustal swoje cele i KPI
Zanim zaczniesz planować treści, pierwsze co musisz zrobić to ustalić swoje cele. Co chcesz osiągnąć za pomocą swojego bloga? Jakie metryki masz na celu poprawić? Zanim zaczniesz tworzyć treści, ważne jest, aby mieć jasne zrozumienie, jak będzie wyglądał sukces. Aby ustalić swoje cele, pomyśl o KPI.
Z czego powinien składać się content plan?
Content plan, aby dał nam zamierzone efekty, powienien zawierać kilka ważnych informacji. Są to:
- słowa kluczowe – dają nam informacje o jakiej tematyce ma być teskt,
- długość tekstu – jak długi ma być cały tekst, aby był konkurencyjny,
- tytuł oraz przykładowe śródtytuły – jest to wstępny plan całego wyglądu tekstu,
- opcjonalnie można dodać pytania do sekcji FAQ
Zalety tworzenia content planu
Najważniejszą zaletą content planu jest to, że ułatwia on pracę osobie piszącej taki tekst. Dzięki temu mamy również później możliwość oceny, czy tekst został napisany zgodnie z naszymi wytycznymi czy nie.