W dzisiejszych czas trudno jest o osiągnięcie sukcesu w biznesie online bez wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Sam proces pozycjonowania najczęściej nie jest łatwy. Jest długotrwały i składający się z wielu różnych działań. Co jednak ważne, pozycjonowanie strony zawsze zaczynać powinno się od przeprowadzenia audytu SEO. Warto zatem wiedzieć, na czym taki audyt polega i dlaczego jest tak ważny.
SEO Audyt – czym jest?
Tworząc ranking wyników wyszukiwania, algorytm wyszukiwarki bierze pod uwagę wiele różnych czynników. Aby zatem móc liczyć na wysokie pozycje, zadbać należy o to, aby strona spełniała wymagania algorytmu. Dziś bez spełnienia tego warunku nie ma co liczyć na skuteczne wypozycjonowanie witryny. W celu sprawdzenia, czy strona spełnia wszystkie wymagane kryteria, przeprowadza się właśnie audyt SEO. W jego ramach powstaje raport, który jasno wskazuje na te obszary strony, które wymagają poprawy. Wszystko po to, aby strona spełniała oczekiwania algorytmu wyszukiwarki.
Z czego składa się audyt SEO?
Audyt SEO zwykle składa się z trzech części. W jego zakres wchodzi:
- analiza witryny pod kątem technicznym,
- analiza opublikowanych na stronie treści,
- ocena linków przychodzących.
Analiza techniczna strony polega na sprawdzeniu jej kodu, meta danych, a także całej jej struktury. Z kolei analiza opublikowanych treści polega na sprawdzeniu, czy na stronie wszystkie treści są unikalne i czy są one wartościowe dla użytkowników. Dodatkowo przeprowadzana jest także analiza nasycenia treści frazami kluczowymi. Ocena linków przychodzących polega na sprawdzeniu ich źródeł, jakości oraz różnorodności.
Kiedy przeprowadzić audyt SEO?
Pierwszy audyt SEO powinien być wykonany jeszcze przed publikacją strony w sieci. Koniecznie sprawdzić trzeba bowiem, czy dopiero co powstała witryna na pewno jest zgodna z wymaganiami algorytmu wyszukiwarki. Często audyt może być niezbędny także wtedy, kiedy strona już działa w sieci od dłuższego czasu. Przykładowo audyt pozycjonowania warto przeprowadzić, kiedy zauważy się nagłe spadki pozycji w wynikach wyszukiwania. Wówczas audyt może dać odpowiedź na pytanie, dlaczego tak się dzieje.