Co to jest content?

content

W czasach, w których Internet jest nieodłączną częścią naszego życia, wiele firm decyduje się marketing internetowy i stworzenie swojego wizerunku w sieci. Miliony osób zarabiają, pracując w Internecie, a ci, którzy odnieśli największy sukces, musieli się czymś wyróżnić. Czym? Ciekawym contentem! Często słyszymy określenie, że ktoś ma mniej lub bardziej interesujący content. Co to znaczy? I jak wpływa na rozwój Twojej firmy? Jak zbudować dobry content? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

Pojęcie contentu

Na początku warto wyjaśnić co to contentContent to słowo z języka angielskiego oznaczające ”treść” lub ”zawartość”. Tak więc contentem możemy nazwać wszystkie treści, które są zawarte na stronie internetowej. Nie są to tylko posty czy artykuły blogowe, ale także wszelkie opisy kategorii i produktów, oferty sprzedażowe, poradniki. Jednak to nie wszystko, content tworzy również cała komunikacja i aktywność marki w mediach społecznościowych. Ponadto content nie musi być tylko pisany, może to być także grafika, film czy podcast. Więcej przeczytasz na https://sempai.pl/blog/content-czym-jest-i-dlaczego-tak-wazna-jest-jego-jakosc/.

Co czego wykorzystuje się content?

Ciekawy content jest świetny narzędziem marketingowym i kluczem do sukcesu firmy. Główne funkcje contentu to:

  • Budowanie dobrego wizerunku
  • rozwijanie i budowanie relacji z odbiorcami
  • zwiększanie grona odbiorców
  • zwiększanie poziomu sprzedaży

Wizerunek jest niezwykle ważny, dla konsumentów liczy się wiarygodność marki. Gdy firma wzbudza zaufanie i utwierdza klientów o swojej wysokiej jakości, a do tego jest polecana przez ludzi z autorytetem – sukces jest gwarantowany. Relacja z odbiorcami jest równie ważną kwestią. Regularne posty, tweety czy filmy na YouTube to świetny sposób na utrzymanie stałej relacji z klientem. Kolejnym krokiem jest zadbanie o sprzedaż, na przykład w formie newslettera, powiadomienia sms czy posta z rabatami i sezonowymi promocjami.

Czym charakteryzuje się dobry content?

Konkurencja na rynku jest zawsze, mniejsza lub większa, ale na pewno istnieje. By osiągnąć sukces, stworzony content musi być naprawdę dobry. Jakieś są cechy dobrego contentu?

  • Interesujące treści, wartościowe i merytoryczne
  • forma, która jest przyjemna i szybko przyswajalna
  • regularność
  • realizacja konkretnych celów
  • dopasowanie do rodzaju medium (dłuższe wpisy na blogu, ale krótkie filmiki na TikToku)