Co to jest CPC?

CPC

Dynamiczna natura marketingu w wyszukiwarkach (SEM) oznacza, że marketerzy muszą być zawsze na bieżąco. Nie wystarczy już tylko stworzyć kampanię Google AdWords lub Bing Ads i oczekiwać, że będzie ona działać sama. Rynek jest zbyt konkurencyjny dla tego, i jak stawki nadal rosną, Yahoo i Bing stale aktualizuje swoje algorytmy, aby upewnić się, że reklamodawcy pozostają na palcach. W tym artykule wyjaśniamy, co Cost per Click (CPC) jest, jak to działa, i jak można zoptymalizować swoją kampanię, aby osiągnąć najniższy możliwy CPC.

Co to jest CPC?

CPC to skrót od Cost per Click. Jest to kwota, którą musisz zapłacić za każdym razem, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę. Model ten jest stosowany we wszystkich płatnych kanałach marketingu wyszukiwania, takich jak Google AdWords, Bing Ads i inne platformy reklamowe. Głównym celem marketingu CPC jest pozyskiwanie nowych klientów. Dlatego jako reklamodawca będziesz obciążony tylko wtedy, gdy Twoja reklama zostanie kliknięta. Kwota, którą jesteś obciążony, zależy od pozycji kliknięcia, a także od konkurencji dla słowa kluczowego, które wybrałeś. Więcej o CPC dowiesz się na https://sempai.pl/blog/czym-jest-cpc-co-ma-wplyw-na-cost-per-click-i-jak-go-obliczyc/.

Jak działa CPC?

Kampanie CPC są ustawione tak, aby obciążać reklamodawców dokładnie za liczbę kliknięć ich reklamy. Z kampanii CPC, można ustawić maksymalną ofertę dla liczby kliknięć jesteś gotów zapłacić za. Przy ustalaniu oferty, istotne jest, aby wziąć pod uwagę konkurencję dla słów kluczowych, które chcesz kierować. Jeśli ustawisz ofertę, która jest zbyt wysoka, twoje reklamy nigdy nie zostaną kliknięte. Podobnie, jeśli Twoja oferta jest zbyt niska, możesz nie dostać wystarczająco dużo wyświetleń, aby kampania była opłacalna. Kiedy ktoś szuka danego słowa kluczowego, algorytm za SERP określa, które reklamy są wyświetlane. Reklamodawcy są przypisane rangi w oparciu o kwotę oferty, które zostały ustawione i znaczenie ich reklamy do zapytania wyszukiwania. Im wyższa ranga reklamy, tym większa szansa, że zostanie ona kliknięta. Twoja reklama pojawi się powyżej lub obok wyników organicznych, w zależności od rodzaju kampanii, którą prowadzisz. Być może trzeba będzie zapłacić więcej za te pozycje, ale często powodują one więcej kliknięć i konwersji.