W dzisiejszym cyfrowym świecie firmy muszą nawiązać kontakt z klientami na poziomie osobistym. Większość konsumentów szuka obecnie informacji o produktach i usługach online przed dokonaniem faktycznego zakupu. Dlatego też marketing treści staje się coraz ważniejszy dla firm. Marketing treści jest rodzajem strategii marketingowej, która pomaga firmom tworzyć posty na blogu, filmy, obrazy i inne treści medialne w celu przyciągnięcia ich docelowych odbiorców i zwiększenia ich widoczności w Internecie. Content marketing pomaga firmom tworzyć przydatne, udostępniane i godne zaufania treści. Zanurzmy się głęboko w to, czym dokładnie jest content marketing, jego korzyści, rodzaje, przykłady.
Czym jest content marketing?
Content marketing, znany również jako „branded content”, to proces tworzenia i dystrybucji aktualnych, odpowiednich i istotnych treści do docelowej grupy odbiorców w celu budowania świadomości marki i napędzania nowej lub powtarzalnej sprzedaży. Marketing treści jest często mylony z tworzeniem materiałów marketingowych, takich jak reklamy, teksty dla e-commerce i materiały sprzedażowe. W rzeczywistości są to tylko części większej strategii marketingowej, która obejmuje media społecznościowe, public relations, płatne media, kampanie e-mailowe, wydarzenia i inne. Celem marketingu treści jest przyciąganie, informowanie i angażowanie klientów i potencjalnych klientów za pomocą pomocnych treści. Tą treścią może być wpis na blogu, wideo, podcast, e-book, studium przypadku, zdjęcia itp.
Rodzaje Content Marketingu
– Posty na blogu – są najbardziej powszechnym typem marketingu treści. Mogą być pisane na wiele tematów i służyć wielu różnym celom, takim jak zwiększenie świadomości marki, generowanie leadów i napędzanie sprzedaży.
– E-booki – to kolejny rodzaj marketingu treści. Są to artykuły o długiej formie, napisane w celu edukacji potencjalnych klientów na dany temat lub produkt. E-booki mogą być skutecznym magnesem na leady, ponieważ można je wykorzystać do zbierania informacji kontaktowych od potencjalnych klientów.
– Infografiki – prawdopodobnie widziałeś mnóstwo infografik w mediach społecznościowych. Infografika to wizualna reprezentacja informacji lub danych. Typowe tematy infografik to branding, marketing, ogólne informacje biznesowe oraz informacje o produktach lub usługach.
Jak wykorzystać Content Marketing w swoim biznesie?
Jak wspomniano powyżej, content marketing to strategia, która wymaga dużo pracy z góry. Aby produkować wysokiej jakości treści, będziesz musiał stworzyć kalendarz treści, pisać posty na blogu oraz przygotować infografiki.